شرایط استخدام صدا و سیما 1402
نوشته شده توسط : مشاور ارشد

اگر تا کنون به سوال «چگونه در صدا و سیما استخدام شویم؟» فکر کرده اید، این مقاله مختص شماست، چرا که به بررسی سامانه جذب صدا و سیما خواهیم پرداخت. هر ساله سازمان صدا و سیما فراخوانی را جهت استخدام صدا و سیما منتشر می کند و از افراد علاقمند به کار در سازمان دولتی که دارای مدرک های تحصیلی دیپلم، کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند، دعوت به نام نویسی می کند. در بازه زمانی مشخص شده می بایست متقاضیان به سایت گزینش صدا و سیما به نشانی اینترنتی jazbfani.irib.ir مراجعه کرده و درخواست استخدام دهند. همزمان با آغاز زمان ثبت نام، دفترچه راهنمایی نیز منتشر می گردد که لیستی از رشته های استخدام صدا و سیما و شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز برای هر رشته را اعلام می کند. به عنوان نمونه شرایط مورد نیاز برای استخدام خبرنگار صدا و سیما متفاوت با شرایط اختصاصی مورد نیاز برای استخدام حراست صدا و سیما می باشد.

آشنایی با سازمان صدا و سیما

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اصلی ترین و تنها متولی قانونی پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی می باشد که به عنوان رسانه ای ملی از رویداد های مختلف داخل و خارج از کشور گزارش تهیه کرده و در اطلاع عموم مردم قرار می دهد. نفوذ و فراگیری این رسانه خبری در جمهوری اسلامی چنان حائز اهمیت می باشد که رهبر معظم انقلاب این نهاد را عمده ترین مرکز هدایت فکری قلمداد کرده است.

این رسانه اطلاع رسانی ملی، منابع و پایگاه های خبری بسیاری نیز در سرتاسر جهان دارد که در مجموع سالانه بیش از 50 هزار ساعت خبر، اطلاعات و گزارش متعدد در خصوص وضعیت داخلی کشور و سایر نقاط جهان را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد. 

یکی از اقدامات این سازمان دولتی، راه اندازی باشگاه خبرنگاران جوان می باشد. این اقدام به منظور ایجاد انگیزه و اشتیاق در نسل جوان و ترغیب آنان به بهره گیری از توانایی و استعداد های خود صورت گرفته است. هم چنین این سازمان دولتی سالانه فراخوان متعددی را برای استخدام صدا و سیما منتشر می کند. با انتشار این فراخوان و دفترچه راهنما، متقاضیان می توانند برای استخدام خبرنگار صدا و سیما درخواست دهند و یا سایر رشته های استخدام صدا و سیما که در ادامه این مقاله لیستی کامل از آن ها ارائه خواهیم داد. 

زمان ثبت نام در سایت گزینش صدا و سیما

یکی از مهم ترین اطلاعاتی که در ابتدای اقدام به استخدام صدا و سیما می بایست کسب کنید، زمان ثبت نام می باشد. لازم است بدانید که سازمان صدا و سیما با برگزاری آزمون استخدامی، به افراد فرصت استخدام خبرنگار صدا و سیما یا سایر رشته ها را در بخش های مورد نیاز می دهد. با انتشار اطلاعیه ای مبنی بر زمان ثبت نام آزمون استخدامی توسط سامانه جذب صدا و سیما می توانید از جدول زمان بندی ارائه شده مطلع گردید و در صورت برخورداری از شرایط مورد نیاز، جهت نام نویسی اقدام کنید. 

افراد علاقمند به اشتغال در این سازمان می بایست با مراجعه به سایت گزینش صدا و سیما، نسبت به تکمیل اطلاعات و نام نویسی خود اقدام نمایند. 

 پس از اطلاع از زمان ثبت نام آزمون استخدامی و مدارک مورد نیاز برای نام نویسی اینترنتی می بایست متقاضیان به سامانه جذب صدا و سیما به نشانی اینترنتی jazbfani.irib.ir مراجعه نمایند. این سامانه به منظور جذب نیروی انسانی مورد نیاز سازمان صدا و سیما راه اندازی شده است و می بایست متقاضیان اطلاعات هویتی و فردی و تحصیلی خود را در کادر های خواسته شده تکمیل نمایند.

نحوه ورود به سایت گزینش صدا و سیما

در بخش قبلی در رابطه با سامانه جذب نیروی انسانی برای  استخدام خبرنگار صدا و سیما و یا سایر رشته های مورد نیاز در این سازمان توضیحات کلی ارائه گردید. در این بخش اما به بررسی نحوه ورود به سامانه جذب صدا و سیما خواهیم پرداخت تا متقاضیان گرامی بتوانند با مراجعه به این سامانه در ردیف های شغلی مورد نیاز، درخواست خود را نهایی کنند. فراموش نکنید که استخدام در این عناوین شغلی نیازمند برخورداری از شرایط عمومی و اختصاصی می باشد. به عنوان مثال برای استخدام حراست صدا و سیما می بایست دارای توانایی بدنی مناسبی باشید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (از طریق تلفن ثابت و بدون کد) تماس حاصل فرمایید. 

 

???? مراحل ورود به سایت گزینش صدا و سیما: 

???? در ابتدا می بایست متقاضیان به سامانه جذب نیروی انسانی صدا و سیما به نشانی اینترنتی  jazbfani.irib.ir وارد شده و  سپس در سامانه جذب داوطلبان، لازم است تا نام نویسی خود را برای استان تهران و یا سایر استان ها مشخص کرده و انتخاب نمایند. 

???? در گام بعدی، عناوین شغلی مورد نیاز در استان انتخاب خود را به همراه مدرک تحصیلی و شرایطی که می بایست از آن ها برخوردار باشید، مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که مطالعه این شرایط بسیار پر اهمیت است.

???? پس از گذر از این مرحله، لازم است تا بر روی گزینه «ثبت نام جذب تمام وقت» کلیک نمایید تا به صفحه ای همانند زیر منتقل گردید و در نهایت با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، به صفحه ثبت نام وارد شوید. 

???? در این صفحه لازم است تا کلیه اطلاعات فردی، هویتی، مدارک تحصیلی، سوابق کاری و اجرایی، توانمندی ها و استعداد و مهارت های عمومی و تخصصی خود را همراه با مدارک ثبت نام، آپلود کنید. با سپری کردن این مراحل، ثبت نام شما برای شرکت در آزمون استخدامی نهایی خواهد شد. 

 منبع: https://b2n.ir/n06349





:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: